#4 L/UK/17-2




I.

Každá černá díra je obývána okem jiného zvířete. Všechny černé díry ústí do [jednoho bodu akumulace] coby ohniska kdesi za veškerýma očima. [Černé díry] mohou být jako viry přizpůsobující se nejrůznějším situacím. [Virus] je nástroj, symptom, postava, diagnostika, která se snaží narušovat uspořádání života a neživotného tvrzením, že vše je inertní a spící, s cílem rozšířit sebe sama.





[Geometrie je nutným základem promyšlené expanze státní moci v prostoru a čase] → na druhé straně někdo další sestavuje válečné stroje → neexistuje moc, která by ovládala samotné toky.

Neviditelné pohyby → přízraky vložené do milionů průmyslových výrobků → jež se přes sebe navzájem přelévají. Magické zajetí nepotřebuje žádné zbraně → zmocňuje se → svazuje, a tak brání každému zápasu. Sci-fi, které již dávno existuje mezi námi. Jako forma masivní distribuce. Tváře se tak mohou jevit jako nadbytečné. Konec světa nemusí nutně znamenat konec světa, ale jen [náš konec]. To, co může následovat, bude zřejmě více nástrojem nežli [člověkem].
[On] ↔ může být muž → žena → blecha → včela → strojové uspořádání ↔ [hra] → vlastní válka bez bojové linie, bez střetu a ústupu. Jen ryzí strategie. Distribuce sil v otevřeném prostoru a schopnost objevit se v jakémkoli jiném bodu. Ustavičný pohyb bez cíle a určení. [AlphaGo & Go] [AlphaGo vs. AlphaGo]. Jiná spravedlnost → jiný pohyb → jiný časoprostor.
Přicházejí jako osud, bez příčiny, bez důvodu, bez ohledu, bez námitky…

Je nemožné pochopit, jak pronikli až k hlavnímu městu, a přece jsou tam a každé ráno se zdá, že se jejich počet zvyšuje – ,,Luc de Heusch.“



Každý [aktivní hráč] sní o neustálém rozšiřování herních oblastí až do bodu, kdy obsáhne celý svět. Zapracuje tak výjimečnost do nové podoby předmětu. Během hry musí být možné všechno, dokonce i to, že se jednotlivé segmenty strojového uspořádání aktivně konfrontují s funkcí třetí osoby → s iniciátorem a zároveň i výsledkem [vertikálních cest].







II.

Dvacáté první století se ukazuje být jedinečným mixem nekompetentnosti a brilantnosti → špičkové technologie a primitivismu → změkčilosti a brutality. Dvacáté první století je krajinou meče a magie. Svět je najednou nějaký hrubý, neznalý, zároveň brilantně sofistikovaný → inteligentní. To všechno může zároveň existovat vedle sebe.

(Technický vývoj v oblasti výroby rekreačních dronů se za posledních pět let výrazně posunul. Drony jsou velice spolehlivé a hlavně cenově dostupné. Paralelní vývoj v oblasti miniaturních fotoaparátů a smartphonů velice rychle přetransformoval tyto objekty do polohy [válečné strategie).

V říjnu 2016 byli granátem zabiti dva kurdští vojáci, a to způsobem, který byl doposud uplatněn jen zřídka. Nikde jinde není tento nesoulad jasnější než na [syrském bojišti] → video ukazuje [novou taktiku preparovaných dronů]. Na trupu dronu je upevněn mechanismus, do něhož je vložen 40mm granát. Mechanismus je nad místem určeníodjištěn a granát svržen na konkrétní cíl. [ISIS] začalo vyžívat rekreační drony k tomu, aby se mohly nepozorovaně přiblížit ke svému nepříteli a z výšky na něj zaútočit. Jejich cílem jsou irácké vojenské síly v Mosulu. ISIS však nejsou zdaleka první skupinou, která začala využívat běžně dostupné drony jako útočnou zbraň. [První video] se objevilo již v září 2016. [Další] pak v říjnu. První útoky jsou připisovány hnutí Hizballáh. Hizballáh tvrdí, že tuto [strategii použili již v roce 2014] v Libanonu. Nicméně ISIS začalo používat tuto strategii ve velkém měřítku. Obraz světa se na mnoha místech brilantně vyvinul do vzájemného srovnávání mezi primitivním → ještě moderním a krytým stále ještě [sofistikovaným obrazem].






Transformace z 2D do 3D rozměru rozšiřuje boj o jeho další dimenzi. Drony jsou umělé [magické věci] → [formy zaklínání]. Věci, o jejichž funkci nemáme ponětí. Nepřítel, jehož oči nikdy neopustí oblohu. Drony jsou k nerozeznání od magie. Zatímco ruská televize [RT] zveřejnila [videozáznam] vybombardované východní části Allepa → syrské ministerstvo cestovního ruchu zveřejnilo [záběry] z opačné části města, konfliktem nedotčené. Záběry byly doplněny o zvukovou stopu ze seriálu [Game of Thrones], produkovaného televizní stanicí HBO. [Život s režimem byl normální, ale zato život s rebely, to je peklo] ↔ [0] ↔ [Asymetrie je strategie & strategie je asymetrie.]



Západ se stal místem magie až příliš → následkem toho se odcizil. Tyto asymetrie jsou zvláště pozoruhodné. Nerovnovážné pořadí vyplývající z chaosu v místech, kde je nestabilita, – tam kreativní mutace umožňuje vznik nových forem a akcí → [chaoplexis warefare].


[Odhalení hloubky se stává apokalyptickým], protože míří k dynamickému završení dimenzí světa. [Teror není nic jiného než pórovitost zeminy] → tvoří zmatek v polaritě povrchové globalizace. Příběh, který vypráví o technopolitice globálního kapitálu.


III.

V lednu 2017 [publikovala televize Al Jazeera] záznam propagandistického videa, v němž ISIS představují svoji strategii.



Na Twitteru se 1. 3. 2017 objevila první zpráva z opačné strany bojové linie, ve které stálo: Footage of Iraqs Federal Police conducting weaponised quadcopter strikes on Daish in central Mosul. Vojenský analytik [Nick Waters] publikoval komentář vztahující se k etickému aspektu této strategie. Drony jsou překvapivě přesné, tím klesá pravděpodobnost dalších úmrtí. Opravdu, mají schopnost být [etičtější než běžný zbraňový systém].




O den později se objevily tři videozáznamy. [Drone DJI Matrice 100], identifikovaný na jednom ze záznamů, je stejného typu, jako ten, který vyfotografovala 23. 2. 2017 francouzská reportérka [Sara Hessein]. Není však zcela jasné, jaké stanovisko k této záležitosti zaujímá firma [DJI]. Na jedné straně odsuzuje používání dronů jako zbraní, na druhé straně však je její stanovisko k boji kladné, neboť podporuje boj proti ISIS. Zástupkyně společnosti DJI uvedla, že se jedná o [zajímavý okamžik]. Náš postoj je takový, že firma DJI vyrábí spotřebitelské letouny pro kreativní a mírové účely.

Svět nevede racionálno, nýbrž síly afektivního, mystického a kolektivního původu → pravými vůdci bojů jsou nemateriální síly.


[To Protect and Infect] → Horse in desert, running backward
Together we fall → Together we fall deeper
Nothing is to end our ecstatic conquest
Undoing all that was said and done before we came
Unseeing everything with our eyes
We do not live in the same place
We weren't introduced
Please don't send us flowers → [Send secret] → [Age of invention] → [Killer applications] → [The Ghost Army]



Jestliže si uvědomíme, že pozorování se děje prostřednictvím světla, jež se šíří omezenou rychlostí, pak jsou předměty pozorovány v minulosti tím dávnější, čím jsou vzdálenější → obrazovému jazyku zatím nerozumíme, neboť na něj nejsme nastaveni → prozatím nemáme dost respektu a úcty k tomu, co obrazy vyjadřují → [vnéstdo každého obrázku slunce – Achnatonůvnápěv zní: Slunce vytváří miliony zdání] → [první válečnou obětí je pojetí skutečnosti].
[Posedlost smrtí] je vždy intenzivní při založení nebo obnovení vojenských států → je-li pro válečníka paměť doslova vědou, nejedná se o kolektivní paměť srovnatelnou s pamětí národní kultury, založené na společných zkušenostech, nýbrž o → [paralelní paměť] → [chybnou lokalizaci v čase a prostoru]  [iluzi – déjàvu].



Věříme svým očím, a proto nám každé světlo bez rozdílu připadá jako [pravda světa]. Násilí, které vytváříme, pramení z našich vzpomínek, nikoliv z toho, co přímo vidíme. [Paranoia chystá své vlastní teroristické útoky, které poté obhajuje] → [everyone is in everyone else’s social graph] → [paranoia’s answer is always the same] → [paranoia wants to survive] → [paranoia představuje popření samotné existence a vede cestou nekonečných válek].



[S intenzivní posedlostí] smrtí se mísí [série výměn] a předávání úřadu mezi [mužskými válečníky a logistickými manželkami].



VI.

Jak mohou být scénáře modelovány a kdo přesně by měl být modelován? Těla jsou začleněna do války bojových asambláží jen jako provozní prostředky → jsou nejednoznačná a difuzní. [Dron] → je případová studie systému současné nehumánní vize → studie válečných technik a odpovídajících efektů → budoucnost globálního bojiště spočívá ve o vzájemném překrývání. [Dron] je fascinace neznámem → hledáním pravdy, ale pravda je, zdá se, jen virus → memetická válečná šedá zóna.
[Lidéne vynalezli technologii, jsou pouze specifickým biotechnologickým aparátem, ničím víc než jen logickým obvodem vyleptaným do křemíku]. S každým ponížením přichází [vlastní a jedinečné trauma]. Decentralizace naší vlastní racionality představuje jeden možný konec. Úkolem nehumánní vize je vyvíjet se a představovat si → a zapojovat do hry různé formy nelidského, a tak uvažovat o meta-logice hry, která změní konfiguraci svých vlastních pravidel z hlediska rozumového světa věcí.
She is a Drone → a drone is a male bee.









Žádné komentáře: